Friday, February 12, 2010

PEMBOHONGAN KERAJAAN ISLAM KELANTAN


Assalamualaikum,
Islam merupakan sebuah agama yang indah dan menginginkan keindahan, namun hari ini dibumi malaysia telah wujud satu parti yang kononnya meruapakan sebuah parti yang mengamalkan sistem islam. Hari ini juga kita dapat melihat sebuah kerajaan yang kononnya amat islamik tapi telah mengamalkan rasuah yang terang-terangan oleh seorang yang berselindung disebalik jubah dan serban.

Isu Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) yang ditadbir urus oleh menteri besar yang amat angkuh dengan sikap mazmumah yang paling dibenci oleh rasulullah s.a.w, beliau telah melantik anak menantu dalam perbadanan tersebut demi meningkatkan taraf hidup keluarganya. pemimpin tersebut amatlah angkuh dan takbur kerana penyokongnya terlalu taasub denganya sehinggakan mereka sanggup menukar air tawar Tok Guru(air solat hajat Nik Aziz) dengan air zam-zam yang diakui oleh Allah S.W.T sebagai air yang peling suci dimuka bumi ini,

Dek kerana itulah pemimpin yang bergelar tok guru menjadi semakin menjadi-jadi sikap mazmumahnya. satu demi satu kemungkaran yang dibuat oleh Tok Guru termasuklah yang terkini kesilapan perjanjian yang melibatkan BAZAR TOK GURU yang mana kerajaan Kelantan terpaksa menaggung kerugian sebanyak RM 23 juta, inikah pemimpin yang mendakwa dirinya pandai mengurus harta rakyat


Kini mereka sekali lagi melaungkan fitnah dan dosa kepada Kerajaan Pusat yang mana telah terbukti membela Rakyat selama 53tahun, tetapi telah dinafikan oleh golongan yang hanya pakai kopiah dan serban untuk cari makan, isu royalti minyak kenapa perlu digembar gemburkan, nampak gayanya isu ini sering menjadi buah mulut puak-puak PAS

Mengikut perjanjian "Undang-undang petronas 1975 yang dibuat oleh YBM. Tengku Razaliegh semasa beliau menjadi Pengerusi Petronas berbunyi, mana-mana negeri yang menjumpai telaga petroleum didalam kawasan negeri maka wajib diserahkan kepada Petronas untuk proses carigali" dan mengikut perlembagaan Akta Kanun Tanah Persekutuan Malaysia pula berbunyi mana-mana hasil atau penemuan yang dijumpai dalam lingkungan 3batu atau 5.5 Km yang diukur pada ketika paras air surut maka itu menjadi hak mutlak kerajaan Negeri dan Hak Mutlak kerajaan Malaysia Pula hanyalah tidak melebihi pada paras 12 batu sahaja.

Kalau diikutkan pada perlembagaan yang ada usahkan royalti bahkan wang ehsan pun Kelantan tidak layak kerana ianya berada jauh dari perairan Malaysia iaitu melebihi 12 batu notika namun ianya boleh diusahakan bersama dengan negara yang berkongsi kawasan tersebut yang dipanggil Zon Ekonomi Eksklusif yang mana ianya bertindih dengan Thailand, namun demi kerana rakyat dan sesitiviti kerajaan tetap bagi wang ehsan kepada rakyat Kelantan yang kononnya mempunyai hak mutlak kepada telaga minyak tersebut.

namun Tok Guru & the Gang tetap membohongi rakyat Kelantan, kerana isu ini akan dapat menutup kecurangan yang berlaku dalan kerajaan Kelantan terutamanya mengenai Isu PMBK dan menantunya Arif Fahmi. Isu PMBK merupakan satu penyelewengan yang ketara dan perlu dititk beratkan oleh Kerajaan Pusat ini kerana ianya akan merosakan dan menghancurkan aset dan hak orang Kelantan.

emmmmm............... bila di fikir-fikir pastinya kita akan berasa tak pe lah tok guru kan buat salah pun tak pe, dosa dia Allah ampunkan dah pasti masuk syurga, ape yang Nabi Muhammad ajar kepada kita supaya bersikap mahmudah tidak diikut, cakap takbur dan angkuh pun rakyat kata tok Guru baik, sempurna dan bagus, namun kita kena pikir dan banyak membaca jangan hanya mendengar ape yang penceramah PAS katakan kerana orang politik ini akan cuba berusaha untuk meyakinkan rakyat apa yang dikatakan itu betul walaupun salah, sama-samalah kita berdoa agar Kelantan yang kita sayangi akan selamat dari puak-puak yang tamak haloba ini.

1 comment:

Tun Pandir said...

" Isu Perbadanan Kemajuan Negeri Kelantan (PMBK) "

Bukan " Perbadanan Kemajuan Negeri Kelantan (PMBK)" la brader, tapi PERBADANAN MENTERI BESAR KELANTAN atau PMBK !!

Kalu nama yang straight forward camtuh pun boleh silap, agak2 lain-lain yang ditulisnya nih boley pakai ker idak ?

Lawak .. lawak ..

Inilah jadinya kalau semua orang dah pandai nak mengulas ..

NIK AZIZ PERMAINKAN KALIMAH ALLAH!

Promote your blog!

Mana-mana yg berkenaan yg nak blog die di link kan dlm blog ni blh tinggalkan pesanan kat komen ek.. peace! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...