Thursday, February 21, 2013

"PENERIMA BRIM UMPAMA HAIWAN" - NIK AZIZ


Subhanallah... sedarkah dia di Kelantan sahaja lbh ramai org PAS berbanding UMNO yg menerima BRIM? Kenapa begitu takut sgt dia dgn pemberian BRIM kpd rakyat? Apa yg salah bila pemimpin mengagihkan duit rakyat kpd rakyat yg brkelayakan?


Nik Aziz kata pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam tp sedar kah dia pada Pilihanraya Kecil Galas dulu dia telah mengagihkan wang kpd pengundi2 orang asli?!

Memang betul nyanyuk ke apa kamu ni Nik Aziz?

21 comments:

ujang sahaja said...

meludah ke langit, terkena muka sendiri ..

Anonymous said...

...Nik aziz ni dah sewel agaknye! Itu (BR1M) kan merupakan sedekah pemimpin kepada rakyat atau duit rakyat kepada rakyat. Janganlah pandai2 nak buat hukum beri duit haram,beri ilmu elok... ramai ke org kelantan dpt ilmu dari nik aziz? Ilmu pecah belahkan org islam adalah... Nak tanya sikit, beri tanah rakyat ke Ngeh, Nga, Ngok tu halal ke!!? Sudahlah... cakap tak serupa bikin...

Anonymous said...

Baik tanya tuan punya badan sendiri pasal statmen ni dr bt andaian sendiri.da sebarkan fitnah lak...berat sebelah..samela macam tv3 suku..puiii..

amirul aizat said...

SEDEKAH=
pemberian ikhlas tampa mengharap apa2 balasan

BR1M tu sedekah ke?
terang2 "BR1M 3 akan dinaikkan ke RM1000 kalau BN terus memimpin!
ikhlas? beli undi? rasuah?
pikir sendiri..

terang terangan BR1M tu gula2..dalam bahasa kasar, mmg hampas kelapa la konon2nya

Anonymous said...

Tinggi bahasa kiasan TGNA..mengapa Umno mcm cacing kepanasan pulak،umpan Brim boleh diterima،tp mulut jgn sampai tercakuk mata kail،dari umpan kecil hingga umpan besar...niat nk pancing ikan.ikan cerdik tak akan brjaya di asinkan biarpun air laut itu masin،hanya ikan bodoh shj yg akan dipekasamkan...

Anonymous said...

Ada ke ikan cerdik ikan bodoh, hanya manusia dianugerah otak untuk berfikir... yg lain tu hanyalah reflex

Anonymous said...

Umno macam cacing kepanasan..umno ni cacing ke?bodddoo mu.kiasan bahasa melayu pun failed

Anonymous said...

Sedekah fatiha until ular mak tersebut dipagi jumaat.

hamba Allah said...

ishhhh..dah nyanyok..ada plak mamat yg kata ni bhs kiasan..bodoh tk sudah..kiasan mende...haiwan2 PAS mn ada hatinya..

Anonymous said...

Jika betul apa yang diperkatakan, Datuk Nik Aziz seharusnya bersyukur dan memandang pemberian BR1M itu dari sudut positif. Janganlah terlalu memandang dari sudut politik. Tanggungjawab mana-mana kerajaan untuk membantu rakyat. Jika apa yang diperkatakan adalah tidak benar, saman. Gunakan saluran yang betul dan percaya pada institusi kehakiman.

Anonymous said...

Jika betul apa yang diperkatakan, Datuk Nik Aziz seharusnya bersyukur dan memandang pemberian BR1M itu dari sudut positif. Janganlah terlalu memandang dari sudut politik. Tanggungjawab mana-mana kerajaan untuk membantu rakyat. Jika apa yang diperkatakan adalah tidak benar, saman. Gunakan saluran yang betul dan percaya pada institusi kehakiman.

Anonymous said...

Jika betul apa yang diperkatakan, Datuk Nik Aziz seharusnya bersyukur dan memandang pemberian BR1M itu dari sudut positif. Janganlah terlalu memandang dari sudut politik. Tanggungjawab mana-mana kerajaan untuk membantu rakyat. Jika apa yang diperkatakan adalah tidak benar, saman. Gunakan saluran yang betul dan percaya pada institusi kehakiman.

Anonymous said...

nyanyok dah dia ni... Atau dah meroyan tahap kritikal.

Anonymous said...

Dengar ucapan TGNA secara keseluruhan, buka sekerat2 mcm TV3 tu. Jgn ubah fakta.... tak takut dosa ke?

Anonymous said...

Komen Ustaz Azhar....
"Sebenarnya apa yang kita dengar dalam video clip bukan Tok Guru kata kepada penerima BR1M seperti haiwan, cuma Tok Guru kata orang yang memberikan BR1M tulah cuba menjadikan orang yang menerima seperti haiwan.

"Umpama bagi makan, lepas tu sembelih.

"Maknanya jahatnya orang nak bagi bantuan bila perlu sahaja, bila jauh dengan pilihanraya tak hulur pun bantuan," kata Ustaz Azhar dalam kuliahnya di Masjid Pengadang Baru dekat sini.

Beliau ditanya, "apa komen ustaz mengenai Tuan Guru Nik Aziz kata orang yang ambil BR1M ni seperti haiwan?"

Ini ekoran tuduhan Datuk Seri Najib Razak dan Tan Sri Muhyidin Yasin bahawa Tuan Guru Nik Aziz menganggap penerima BR1M ini haiwan.

Jangan Buruk sangka!

Anonymous said...

salam.
lagu mano pulok hok puok PAH dok bagi berah ko ore kapong??
dekak nok ngundi la baru sapa jugok. kalu ikut kesimpule ambo gak, PAH pon supo wi make ko nate jugok la.
~payoh sgt ko nok oyak trimo kasih smeta ko bendo molek?
~zolim bena ko kerajaan loni?
~xdok lasong ko bendo molek kerajaan kito buat?
p/s: blaja bersyukur la kito atah nikmat Allah S.W.T ni supayo hati kito sentiasa jauh dri perasaan tamak, dengki de riok. Hok mano saloh pakak betul de hok mano betul pakak sokong baru ame hidup dunio akhirat...

Anonymous said...

Paham ke x prumpamaan org melayu..
Klau bkn melayu... Patutlaa pun..

Anonymous said...

Siapa yang sebenarnya buruk sangka? Kita sebagai rakyat seharusnya bersyukur atas bantuan kerajaan yang khabarnya akan diteruskan walaupun selepas PRU13. Ia bukan sahaja salah satu program 'Tranformasi' yang diperkenalkan kerajaan malah bersifat 'Negara Berkebajikan' yang sudah lama dilaksanakan.

melati megatyong said...
This comment has been removed by the author.
melati megatyong said...

Nik Aziz tak patut cakap macam tu... selama ni sebelum nak pilihan raya pun kerajaan dah byk bantu rakyat melalui bantuan bulanan(kebajikan masyarakat). biasiswa utk pelajar pandai dan miskin. dan kali ni BRIM utk rakyat 1 malaysia. kenapa x pertikaikan pasal sekolah yg ditubuhkan oleh Hadi awang menawarkan pendidikan yang bulanan nya x termampu di bayar oleh anak2 daerah marang tu sendiri? bukan ke tu semua lebih menampak kan seperti mengemukan binatang ternakan? apa la nik aziz nak spin bila ckp bagi ilmu bukan bagi duit... kenapa BRIm 2 ni baru nak bersuara ckp sprt binatnang? nape BRIM 1 dulu nik aziz ucap terima kasih pulak..? naik raih undi ke?

Anonymous said...

Kehakiman mana btol,cuba cek kes memali,sampai skra
g

NIK AZIZ PERMAINKAN KALIMAH ALLAH!

Promote your blog!

Mana-mana yg berkenaan yg nak blog die di link kan dlm blog ni blh tinggalkan pesanan kat komen ek.. peace! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Koleksi Artikel