Saturday, April 14, 2012

KUKUBESI BERI SIFIR 1 KPD PNCACAI2 YG MAHU MANSUHKAN PTPTN!!


BETUL KE PTPTN MACAM NI??
aku try huraian cara mudah apa yang aku paham la, kalau salah sila kasi tau yer heheeheh.

1. ianya di "mohon", siapa nak boleh pinjam... sapa taknak takyah pinjam

2. sapa masuk ipta/ipts yang takde duit boleh meminjam dari ptptn

3. sapa dapat pointer tinggi dan bagus tak perlu bayar balik duit ptptn

4. habis belajar baru duit tu di bayar semula

YANG BUAT AKU PELIK...

1. kalau nak kata susah nak bayar sebab takde keja.. masa belajar dulu skor la kaw2.. sure free ja duit ptptn...

2. kalau tak salah aku, berapa banyak nak bayar bulan2 pun u all bole declare semampu mana yang boleh di bayar kan? kiranya ada pilihan la dan ada harga nego berapa nak bayar.. ( no fix price )

3. kalau nak kata bagi free supaya motivasi "anak bangsa" dapat belajar terutama yang miskin aku rasa keistimewaan dah di nyatakan.. "pointer tinggi takyah bayar " dan setahu aku lah.. kalau benda FREE ni selalnya JARANG ORANG HARGAI...yang di beri pinjam pun belajar tunggang langgang.. apatah lagi kasi free :) kakakakak

KESIMPULAN LOGIK AKAL AKU
1. bil api bil air kalau tak bayar kena potong.. kalau taknak bil api n bil air boleh guna lilin dan air sungai atau telaga

2. beli kereta dan buat loan kat bank dan bayar pun kat bank.. tak bayar beberapa bulan bank tarik..kalau taknak kereta bole jalan kaki atau naik bus,teksi basikal dan lain2 yang mampu

arrghh lebih kurang cam tu la yang aku faham.. betul ke tak apa yang aku tulis panjang lebar ni?? persoalannya.. NAK BERDEBAT pastu NAK MANSUHKAN??? arghhh pening aku.. wkakaakakakak

*///

1 comment:

Anonymous said...

kebanyakan yg pegang ijazah pandai atas kertas aje...otak zero...bodoh lagi sombong2

NIK AZIZ PERMAINKAN KALIMAH ALLAH!

Promote your blog!

Mana-mana yg berkenaan yg nak blog die di link kan dlm blog ni blh tinggalkan pesanan kat komen ek.. peace! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Koleksi Artikel