Sunday, March 21, 2010

KEGUSARAN PAS TUMPAT

11hb Mac 2010 Pas Kawasan Tumpat telah mengadakan ceramah di Kg Baru Nelayan, Tumpat. Dalam ceramah tersebut YB Mohd Zaki sekali lagi mengulangi kutukan beliau kepada YBhg Tuan Guru Hj Abdullah Bin Saamah (Hj Loh) Tok Guru Pondok An-Najmiah Geting, dalam ucapan tersebut juga YB Zaki telah menegah agar penyokong PAS jangan pergi mendengar ceramah yang telah disampaikan oleh Hj Loh. Kenapa YB Zaki begitu takut akan Hj Loh mungkin kerana apa yang dikatakan oleh Hj Loh itu satu kebenaran yang memang pahit untuk didengar oleh para pemimpin PAS mengenai kesesatan Nik Aziz.
Dalam ceramah Hj Loh yang di buat di seluruh Tumpat beliau telah berkali-kali mengeluarkan kenyataan bahawa Nik Aziz adalah Seorang Pengikut Ajaran Wahabi yang mana ajaran tersebut mengikut Ahli Sunnah Waljamaah ajaran tersebut adalah sesat dan boleh dihukumkan kafir.

Semenjak Hj Loh memihak kepada UMNO maka para pemimpin PAS tumpat serta Kelantan tak senang duduk kerana ceramah yang disampaikan oleh beliau mendapat sambutan yang begitu menggalakan berbanding ceramah yang dibuat oleh PAS di Kawasan Tumpat begitu mengecewakan, kenapa? mungkinkah orang-orang tumpat sudah sedar akan kesesatan pemimpin PAS atau pun mereka sudah jemu dengan pembohongan serta penipuan mereka.
Dalam ceramah Hj Loh yang baru sahaja disampaikan di Kok Majid dalam DUN Pasir Pekan beliau telah menyeru kepada semua yang hadir agar menjauhi PAS kerana mereka kini dipimpin oleh golongan pemimpin yang lari dari Aqidah Islam yang sebenar, beliau juga telah mengeluarkan Nas-nas dari Al-Quran, Hadith serta Kitab-kitab lama yang diiktiraf oleh ulamak-ulamat mu'taba seperti Imam Shafie, Imam Nawawi dan ramai lagi dalam ceramah tersebut sekali lagi mendapat sambutan yang menggemparkan dunia politik Tumpat.
Sekali lagi YB mulut celupar itu akan panas punggung dan tak senang duduk dengan perkembangan politik kawasan Tumpat, persoalanya kenapa orang PAS Tumpat tetap mengunjungi ceramah politik UMNO yang disampaikan oleh Hj Loh, mungkin mereka ingin mendengar apa kata Tok Guru Pondok yang satu-satunya masih hidup dalam angkatanya yang mana tok-tok guru pondok lain semuanya sudah kembali ke Ramahtullah dan digantikan dengan muka-muka baru.
Situasi begini amatlah membimbangkan mereka yang rasa lebih Islam dari UMNO tetapi dinafikan oleh seorang Tok Guru pondok yang mempunyai Ilmu agama yang melebihi mereka, apa yang dinanti sekarang adalah kemunculan Tok Guru pondok yang lain kerana mereka kini menunggu masa dan ketika untuk muncul menentang kesesatan PAS kini sama-samalah kita berjuang untuk menegakan Islam yang satu serta Feqah yang sebenar insyallah.....

1 comment:

Fakeh said...

Rasulullah s.a.w. adalah jawatan yang dilantik oleh Allah sendiri. Allah sendiri tengok dalam ramai-ramai manusia di muka bumi ini entah berapa ribu juta trillion manusia ni ada seorang di dunia ni namanya Muhammad Bin Abdullah s.a.w.

Beliau telah dilantik menjadi nabi bila umur dia 40 tahun. Waktu dia beranak jadi 40 tahun belum jadi nabi ni dia beranak, bonda dia mak dia Siti Aminah tak tahu anaknya ini akan dilantik menjadi nabi.

Sebagaimana yang disebut minggu lepas, kita menyambut maulid nabi, maulid nabi ni kerja tak sudah. Jangan ingat bila kita sambut maulid nabi ni selesai masalah.

Kalau Nabi Muhammad waktu dia beranak tu serupa Muhammad Muhammad lain. Kat kampung kita ada Muhammad,situ ada Muhammad, ada Mat, orang Melayu Kelantan panggil Mat, Mat anak kita, Mat budak kampung kita dengan Mat Bin Abdullah di Tanah Arab tu waktu dia beranak serupa aja. Yang jadi masalah, yang jadi kita dengan dia peringkat rapat ni setelah 40 tahun kemudian bila beliau jadi nabi dengan turunnya ayat Iqra'

Artikel penuh di http://hanifsalleh.blogspot.com/2010/02/tok-guru-oh-tok-guru.html

Sila ziarah http://fakehkhalifah.blogspot.com untuk mendapat artikel-artikel seumpama ini

NIK AZIZ PERMAINKAN KALIMAH ALLAH!

Promote your blog!

Mana-mana yg berkenaan yg nak blog die di link kan dlm blog ni blh tinggalkan pesanan kat komen ek.. peace! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...