Monday, January 17, 2011

Nik Aziz vs Nik Aziz


dulu...

hukuman itu tidak boleh dilaksanakan kerana menurut tuntutan Perlembagaan Persekutuan, negeri tidak mempunyai kuasa terhadap undang-undang jenayah.

“Ada undang-undang tersendiri yang termaktub di bawah bidang kuasa kerajaan negeri dan kerajaan persekutuan.

“Undang-undang jenayah adalah di bawah bidang kuasa undang-undang persekutuan, bukan di bawah kerajaan negeri dan keputusan terhadapnya terletak di bawah kuasa Parlimen,” katanya.

sekarang..

keputusan kerajaan negeri tidak melaksanakan hukum hudud kerana kebimbangan bahawa kerajaan persekutuan akan campur tangan dengan mengisytiharkan darurat untuk merampas pentadbiran kerajaan negeri.

Katanya, beliau tidak mahu perlembagaan negeri itu digantung sekali lagi seperti yang pernah dilakukan oleh Majlis Gerakan Negara (Mageran) pada sekitar tahun 1977 dahulu.


-> Nampak tak permainan dia kat situ? alasan dia akan sentiasa berubah mengikut keadaan semasa. sama seperti fatwa2 yg dia keluarkan, akan berubah mengikut siapa yg dia tuju. kalo berkenaan geng dia, fatwa itu akan jadi halal, kalo bukan geng dia fatwa itu akan jadi haram.

kepada kamu2 yg menyanjung sampai ke tahap meminum air slipar dia, berhenti lah menjadi pok'ke.... Wassalam..

1 comment:

Anonymous said...

this is funny. sy prnh brty pd penyokong fanatik pas mengapa pas tdk jln kan hukuman hudud sdgkan itu yg diperjuangkan selama ni..katanya, sb dpt surat ugutan dr kerajaan...xkn ats sb dpt surat ugutan kot trus takut.selama ni ttg habis2an kerajaan brani plak.

sy ty lagi, pas perjuangkan agama konon, daripada diorang menentang pemimpin BN yg x amalkan hukum hudud, lbh baik pergi tumpaskan karpal singh yg secara terang terangan menolak agama dan mnx langkah myat dia dulu.

katanya..'sy x thu pulak karpal singh tu pemimpin malaysia. ke sy ni dh lama x update status'.

sy jwb, Allah S.W.T perintahkan nabi wajib utk memerangi kaum kafir yg menghina islam. selain itu, trdpt hdis yg menyatakan wajib bagi kita untuk memecat pemimpin islam yg tdk mengamalkan agama islam tanpa menghin dan menzaliminya, jika tdk, wajib bersabar.

sy ty dia, dia di pihak manakah?

jawabnya: betullah, lagi senang berdebat dgn 10 org yg pndai agama dari pada berdebat dgn seorang yg jahil agama...


itu jwpn dr org yg kononya dia thu semua!

NIK AZIZ PERMAINKAN KALIMAH ALLAH!

Promote your blog!

Mana-mana yg berkenaan yg nak blog die di link kan dlm blog ni blh tinggalkan pesanan kat komen ek.. peace! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...