Tuesday, June 5, 2012

AIR VS HIGHWAY! #BNGomo


Mane logiknya? mane?? kalo nak brcakap pakai sifir kedai kopi, di mana letak logiknya?? Semua rakyat dah tahu, ramai rakyat yg dah brpuluh2 tahun merasa betapa peritnya hidup tanpa bekalan air BERSIH! berapa ratus juta kerajaan PAS perlukan utk mnukar sistem saluran air utk dpt dinikmati oleh semua rakyat Kelantan?! mane logiknya?!! Sudah beratus juta Kerajaan pusat bg utk selesaikan mslh air, tp lngsung xnampak penyelesaiannya. Mane logiknye? kemana pergi semua duit2 tu?! 



Kerajaan pusat memperuntukkan RM100 juta setiap tahun untuk Kelantan sejak 2003 tetapi sistem bekalan air tidak pernah dinaiktaraf sejak 1990.

Pendedahan itu dibuat oleh bekas pegawai di dalam Suruhnajaya Perkhidmatan Air Negara yang mendakwa sistem bekalan air di Kelantan masih berada terkebelakang berbanding negeri-negeri lain.
"Saya adalah pegawai yang menguruskan peruntukan itu. Bagaimanapun tinjauan yang dibuat seperti di Gua Musang saluran paip untuk penduduk di situ amatlah kecil.
"Jika anda lihat ditepi jalan saluran paip air bewarna biru ia menunjukkan betapa kecilnya batang paip air yang ada. memang tidak sesuai dengan pertambahan penduduk di Gua Musang itu.

"Saluran itu hanya sesuai untuk penduduk di sebuah apartment saja tapi ia digunakan untuk penduduk di seluruh Gua Musang. Mana padan," katanya kepada Kelatekito.net.

Mane logiknya?!! Kenapa masih ramai rakyat yg blm sedar bhw mslh ini tidak selesai adalah krn sistem pengurusan tidak teratur dlm Kerajaan PAS? dlm erti kata lain "tidak pandai mngurus". Ini juga pasti ada kmungkinan disebabkan salahguna wang yg diperuntukkan utk baikpulih sistem air Kelantan. PASTI!!
Semua rakyat mahukan highway baru, highway yg blh mnampung ksesakan lalulintas terutama ketika musim perayaan. Itu betul! Tp mana logiknya?! Highway ygberharga  beribu juta sanggup dilaksanakan walau dgn pungutan derma sedangkan mslh air pnduduk tidak mau diselesaikan. mana logiknya?!
Mana yg lebih penting sebenarnya?! ok, kedua-duanya penting, tp perkara pokok nya MANA YG LEBIH PENTING?!! 
Sebenarnya masalah air ini jika di selidik dgn mndalam sbenarnya amat kritikal di Kelantan. Tetapi dikebanyakan tempat contoh2nya di taman2 perumahan yg mana penduduknya ramai yg menyokong PAS, mereka tidak adu atau prbesarkan permasalah ini bimbang mnjadi backfire kpd parti yg mereka sokong. dan pnyelesaian mereka adalah dgn mnggali air tanah (Borin). dan kos utk membinanya lbh kurang RM1200.00. Dan kpd yg xmampu?! Mane logiknya?!
Sebenarnya kerajaan negeri amat2 berdosa kpd rakyat keseluruhannya. Mereka xmampu utk menyediakan kemudahan asas kpd rakyat malahan membebankan rakyat pula dgn prlu memberi derma kpd mereka. Mane logiknya??!
Tetapi masih ramai rakyat Kelantan yg  tetap sperti itu, tetap mnyokong Kerajaan PAS yg sudah trbukti tidak mampu dlm segala2nya. Mereka digula2kan dgn kuliah2 dan program2 keagamaan dan mereka rasa cukup dgn sekadar itu seandainya utk mnjadi sebuah kerajaan. Masyaallah..
Bangkitlah rakyat sekelian... bangun lah dari tidur... Sesungguhnya Nik Aziz dan konco2nya bukanlah dari kalangan org2 yg baik.. Nik Aziz bkn seorang ulamak.. Highway hanya rekaan utk PRU13 semata-mata. Masalah air itu adalah realiti yg harus diutamakan dahulu...  Bangkitlah..

UMNO SELAMANYA!!


1 comment:

Anonymous said...

jom tukar kerajaan PAS kelantan kepada UMNO..negeri yg UMNO kuasai kita tukar kepada kerajaan PAS....ada brani semua wahai rakyat malaysia...acu try skali buat gitu...buke lamo pon...sepenggal jah....

NIK AZIZ PERMAINKAN KALIMAH ALLAH!

Promote your blog!

Mana-mana yg berkenaan yg nak blog die di link kan dlm blog ni blh tinggalkan pesanan kat komen ek.. peace! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...