Tuesday, September 4, 2012

ABBY BUAT TAIK LAGI! HAHAHA!


Bila fikir2 balik, BK rasa ada untung jugak artis IQ rendah macam Abby ni join PAS. Skurang2nya die blh bagi pandangan sbenar kpd masyarakat terhadap kejahilan dan kebodohan lebai2 express yg beranak-pinak dalam PAS tu. hahaha! Seronok jgk bile tgk kebodohan Abby ni.

Ingtkan isu yg die sound Dr.Asri aritu da setel dan die pun da sedar bhwsnya ape yg die cakap tu xbetul.. rupe2nya ada lg episodnya.. die masih brkeras dgn statement die. die masih rase die btl. hahaha! ini betul bodoh sombong nih!

tp kalo di fikir lbh mndalam ( tu pun kalo nak fikir la.. ) BK yakin dan prcaye bhwsanya Abby jd brani macamtu sebab ada manusia2 disekelilingnya yg sama jahil mcm die yg duk hasut die, yg duk bagi sokongan kat die bhwsanya apa yg die buat tu adalah betul. Ore kelate cakapa "make pong!" hahaha!

Ok lah.. kpd mane2 pmbaca yg masih blm tahu ape kes antara si perempuan busuk ini dgn Dr. Asri ni meh BK tunjuk balik episode 1 die. jom.. :)

EPISODE 1

Kisahnya bermula apabila Dr.Asri memprsoalkan Hudud yg dibawa oleh PAS dlm twitternya..


hudud dr asri
Dan disebabkan si Abby ni telah dijanjikan syurga oleh PAS dan mungkin utk tnjkkan kpd 'orang2 besar PAS' yg ada guna juga die masuk PAS, dgn lantang dan beraninya die membalas twit Dr.Asri dgn rasa yg die sudah penuh ilmu didada. hahaha!
hudud dr asri
Dr.Asri pun balas balik twit Abby dgn penuh berhemah dan penuh bermakna.. :)
hudud dr asri
dan Abby skali lg balas twit Dr.Asri.. dan ayatnya "tp bila sy baca apa yg Dr prsoalkan td, sy sangka". mksdnya lebihkurang mcm die xsangka org yg berilmu mcm Dr.Asri ni blh mnafikan hudud yg dibawa PAS. Padahal dia xtahu yg hudud PAS ni byk xbetulnya. hahaha!
hudud dr asri


Dan Dr.Asri pun dah xjawab dah... mungkin Dr.Asri dah nampak yg adalah xder guan berhujah dgn org yg perasan dah byk ilmu ni.. :)  
Jom ke Episode terbaru plak.. hehe
Episode 2
Dalam HMetro pd Ahad lpas, dlm temubualnya Dr.Asri mnjelaskan tindakan Abby mngkritiknya tentang agama dalam twitter adalah kebudak-budakan selain tidak memahami secara mendalam maksud komennya.. 
"Apabila seseorang itu tidak belajar banyak mengenai agama, dia tidak dapat membezakan orang yang mempertikai hukum Tuhan dengan pendapat manusia. Abby menganggap pendapat manusia itu adalah mempertikai hukum Tuhan. Apakah seseorang yang ingin menjadi ilmuwan dan ulama hanya mengambil masa sehari untuk belajar agama? Justeru, mereka yang berhijrah seperti artis dialu-alukan tetapi jangan lupa, ilmu agama bukan hanya pada semangat tetapi mendalaminya."
Dan Abby si perempuan busuk ni pun apa lg.. xkan nak duk diam. Die kan dah status USTAZAH sekarang.. malu lah kalo xbalas. hahaha! ini jawapan balas die.
"Tidak payah cakap soal hudud tetapi dalam Islam, apa saja yang tertulis dalam al-Quran dan sunnah tidak boleh dibincang atau dipersoalkan. Saya akui tidak pandai agama, tetapi saya faham maksud dalam twitter dia. Sepatutnya, kena dengar suara jemaah apa yang perlu dibuat tanpa mempersoalkan hukum Tuhan. Saya faham komennya secara asas dan terdetik mengapa dia berpelajaran tinggi tetapi mempersoalkannya. Saya hormat dia kerana belajar tinggi dalam bidang agama tetapi saya tetap dengan pendirian saya, apa saja yang tertulis dalam al-Quran dan sunnah tidak boleh dipersoal."
 hahaha! MAKNGA betul lah si perempuan ini!! Die faham ke x ape yg Dr.Asri maksudkan tu sbenarnya?? patutla ditinggalkan oleh Norman Hakim.. rupa2nya die ni jenis bodoh-bodoh ayu gitu.. :)
Apa-apa pun kita pakat2 doa kan lah agar kita sdiri dan si Abby ni btl2 dapat hidayat dari Allah... Amin..

UMNO SELAMANYA!!

2 comments:

Anonymous said...

Hahaha! Biol la ini pelempuan!

Anonymous said...

Kepada Saudara-saudara dan Saudari-saudari yang hormati sekian,

Bahawa saya, peguam Yip Jiun Hann, Pemuda MCA Gombak seorang anak Yip Kum Fook(MCA GOMBAK) ingin bertanya mengapa orang ramai begitu dengki bapa saya beristeri lebih dari tiga? Ini sebuah Negeri demokrasi, dia mahu sepuluh isteri pun hak dia sendiri, sekiranya dia bolih bertanggujawab.

Demi Islam pun bolih berkahwin lebih daripada empat perempuan. Saya harap orang ramai berfaham dan jangan bodoh.

Kalau semua mahu cabar demokrasi dan hak asasi, orang ramai bolih bertanya pada YB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak and Pengurusi MCA Malaysia Datuk Dr. Chua Soi Lek, kerana memperbuatan mereka sama dengan bapa saya.
Yang benar

Pemuda MCA Gombak
Sdr. Yip Jiun Hann

REPLY

Anon 19:31 @Yip Jiun Hann. saya pekenal saya diri sendiri nama seorang lawyer jugak Marapoo a/l Tanyasapa. Ini orang Malaysia juga ada busybody takdak mau respeck sama demokrasi dak hak-hak kemanusiaan. Saya punya appa juga ada kawin 9 kali estet juga buat. Itu saya punya appa kasi bilang ini Malaysia duduk banyak freedom apa..India, Cina , Malayu juga boleh kasi kawin.Tapi itu Islam kasi kawin Ampat saja Mr.Yip, takda kasi lebih. Tuhan Alah cakap dalam Kitab Kuran kasi kawin satoo,duaa,tigaa, ampaaat. Tapi itu jam kaloo takda bole kontrol mari, angkat satoo jugak Mr Yip. You itu jam angkat Loyer mana ounya tempat?? Univesiti TonSan mana?? Mr.Yip itu main belakang mari pun sini undang2 Malaysia takda kasi macam isteri juga. Itu main banyak2 belakang nanti tabley kira macam you punya bapak loo. Ayoo yoo dey

http://medantempurkedah.blogspot.com/2012/07/kebodohan-suara-keadilan-persoal-kenapa.html

NIK AZIZ PERMAINKAN KALIMAH ALLAH!

Promote your blog!

Mana-mana yg berkenaan yg nak blog die di link kan dlm blog ni blh tinggalkan pesanan kat komen ek.. peace! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...