Monday, January 7, 2013

KISAH MENYAYAT HATI HJ HUSSIN PENGUNDI PAS YG TANAHNYA DIRAMPAS UTK DIBERI KPD NGA&NGEH



Itu lah lumrah.. bila kita tiada pengaruh, bila kita tiada kuasa, tiada siapa yg takut akan suara kita, walau hak kita dirampas didepan mata.. trlalu banyak kisah2 begini yg dipaparkan..

Apa yg lg pedih apabila kita trlalu brgantung harap dgn sebuah kerajaan yg kita anggap serba serbi Islam, dan dibutakan dgn watak pimpinannya yg dianggap oleh kbanyakan masyarakat sbg "pewaris nabi". Sehinggakan hak yg kita usahakan selama bertahun2 dirampas tanpa rasa peduli..

Kenapa mereka begitu berani membuat tindakan seperti ini? krn mereka trlalu yakin, xkan tumbang sebuah kerajaan hanya kerana suara rintihan dr org peneroka seperti Hj Hussin ini.. Apa perlu mereka peduli kalau habuan dr hasil rampasan tanah ini adalah lg lumayan..

Apalah sangat seorang yg seperti Hj Hussin ini jika dibandingkan dgn Ngeh&Nga.. Trlalu besar faedah politik bila mereka lbh memilih pasangan Cina ini walau tiada setitik darah jati Melayu dan Kelantan dlm diri mereka..


Dan kita sbg rakyat asal negeri ini memang amat terluka dgn prlakuan exco tanah Kelantan dn hulubalang2nya yg kita anggap sbg seorang yg takut pada hukum Tuhan. Kita sbg melayu, lahir dibumi Kelantan, dirampas tanah sejengkal yg kita usahakan slama brtahun2 utk diberi kpd Cina Perak atas kepentingan politik. Ya Allah.. tiada kata yg blh diungkap utk gmbrkan betapa pedihnya rasa ini..


No comments:

NIK AZIZ PERMAINKAN KALIMAH ALLAH!

Promote your blog!

Mana-mana yg berkenaan yg nak blog die di link kan dlm blog ni blh tinggalkan pesanan kat komen ek.. peace! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...