Monday, October 19, 2009

Pengasas FACEBOOK berketurunan Yahudi!



bila perut memulas..


Pengasas facebook, Mark Zuckerberg, seorang graduan sains komputer dari Universiti Harvard sebenarnya adalah anak kepada pasangan Yahudi, Edarwd dan Karen Zuckerberg yg dibesarkan di Amerika Syarikat.

Mengikut sumber yg blh dipercayai, Mark Zuckerberg ini adalah seorang ahli yg aktif dalam sebuah pertubuhan persaudaraan Yahudi Amerika Utara yg digelar Alpha Epsilon Pi Fraternity (AEPi). Asas utama pertubuhan ini adalah utk membina semangat kepimpinan di kalangan mahasiswa Yahudi sekaligus menjadi pemimpin bangsa di masa akan datang yg benar-benar memahami idea, nilai dan etika Yahudi.

Setakat ini, hanya Iran dan Indonesia yg mengeluarkan fatwa bg mengharamkan Facebook. Terdapat desas-desus yg mengatakan laman web ini membantu dalam membiayai peperangan menghapuskan Palestin di Gaza. Masyaallah..

Tujuan hamba menulis artikel ini bukan lah utk menghalang saudara-saudara seagama dari menggunakan Facebook. Cuma inginkan pandangan dan pendapat daripada rakan-rakan sekalian patut atau tidak utk kita berhenti dari menggunakan Facebook.

2 comments:

myownside said...

erm... abis kita kena stop main FB ke?

Mudskipper said...

Salam

Pengasas website/search engine YAHOO juga adalah yahudi bernama Yahoo Salomn !

NIK AZIZ PERMAINKAN KALIMAH ALLAH!

Promote your blog!

Mana-mana yg berkenaan yg nak blog die di link kan dlm blog ni blh tinggalkan pesanan kat komen ek.. peace! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...