Saturday, October 31, 2009

Mampukah Kijang Timur Gomo Singa Utara.






Bila Murai Mula Berkicau.......

Hanya tinggal 8 jam saja dari sekarang akan bermula sepak mula perlawanan Separuh Akhir Kedua TM Piala Malaysia antara Perlis menentang Kelantan.


Mampukah Kijang Timur yang sudah "tempang" atau juga di gelar The Red Warior's oleh peminat Kelantan untuk "menggomo" Singa Utara yang telah "terluka" di Kota Bharu ataupun Si Kijang Timur yang tempang akibat kehilangan beberapa tonggak utama akibat kecederaan dan penggantungan pulang merana akibat di lapah Singa Utara yang akan mengaum habi-habisan di kandang sendiri.

Jika dilihat kepada prestasi aksi Separuh Akhir Pertama di Kota Bharu Perlis dijangka akan memberi tentangan yang sengit di Kangar.Jika dilihat pada aksi di Kota Bharu Perlis lebih menguasai perlawan pada babak pertama.Kelantan hanya mampu mengimbangi perlawanan pada babak kedua dengan bantuan 30 ribu penyokong Red Warrior's yang memberikan sokongan yang padu sehinggakan mampu mengemuruhkan aksi pemain muda Perlis.

Pemain Kelantan harus diingat jika penyokong Kelantan mampu membuatkan aksi pemain Perlis hilang punca maka tidak mustahil penyokong Perlis juga mampu melakukan perkara yang sama di laman mereka pada malam ini.

Apa-apa hal pun,cucu selalu mendoakan kejayaan bakal mengiringgi Kelantan ke aksi final di Bukit Jalil pada hari Santu ini 7 November 09.Walaupun cucu tidak dapat sama-sama mengikuti rombongan Kelab Penyokong Bola Sepak Kelantan ke Stadium Utama Kangar tetapi doa dan semangat cucu sentiasa mengiringgi The Red Warrior's untuk aksi malam ini.

Harapan cucu juga kepada Penyokong Bola Sepak Kelantan supaya menjaga "tertib ternin" kita sebagai orang Timur yang terkenal dengan budi bahasa yang sopan dan beradab kerana ia akan mencerminkan budaya kita sebagai orang Timur dan juga sebagai Kelab Penyokong yang paling "Sporting" di Malaysia.

Kepada pemain Kelantan cucu harap berjuanglah habis-habisan walupun ketiadaan beberapa tonggak akibat kecederaan dan penggangtungan.Buktikan kepada pasukan lain Kelantan tidak hanya mampu bergangtung kepada seorang pemain sahaja.Ayuh! Buktikan kekuatan Kelantan pada tahun ini kekuatan kerja berpasukan.Baik dari segi pengurusan mahupun jurulatih dan pemain.Kepada pemain yang sebelum ini hanya mengisi bangku simpanan dan diturunkan pada malam ini buktikan anda juga mampu berada dalam kesebelasan utama pasukan Kelantan.Ayuh! Buktikan Red Warror's mampu gegar Stadium Utama Kangar.

Akhir kata cucu harap Kelantan mampu beraksi dengan baik pada malam ini dan tidak menghampakan ribuan penyokong Kelantan baik yang yang berada di Stadium mahupun yang mengharapkan ihsan RTM supaya menyiarkan siaran secara langsung perlawanan pada malam ini.Harap-harap RTM siarkan secara langsung..Hidup RTM..Hidup Red Warrior's.Hidup Tan Sri Anuar Musa(gambar) yang mampu membawa sinar kepada kemajuan Bola Sepak Kelantan walaupun di bawah kepimpinan Kerajaan Pembangkang yang hanya membawa Slogan "Membangun Bersama Islam" tetapi apa yang dibangunkannya..Alangkah baiknya sukan di Kelantan ini jika Kerajaan Kelantan ini "serakit" dengan Kerajaan Pusat..Lu Pikir La Sendiri..

Majulah Sukan Untuk Oghe Mudo Kelate..
















No comments:

NIK AZIZ PERMAINKAN KALIMAH ALLAH!

Promote your blog!

Mana-mana yg berkenaan yg nak blog die di link kan dlm blog ni blh tinggalkan pesanan kat komen ek.. peace! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...