Wednesday, May 16, 2012

LADANG RAKYAT?! AHH!! BOSAN!! -prolog


Sudah trlalu byk cakap2/artikel dan paparan visual brkenaan LADANG AIRMATA yg didedahkan utk tatapan rakyat Kelantan khususnya, hinggakan mereka dah rasa biasa sgt, rasa mcm xder mende pun...

MEMANG!! Memang isu ini membosankan. Kerana apa?? Kerana mereka anggap isu ini xder kena mengena dgn mereka. Mereka masih blh hidup aman, petang2 masih blh keluar kedai kopi, masih blh cari makan sprti biasa. Bagi yg hidup sbelah hilir Kelantan dan tiada tanah di ulu Kelantan, isu ini lngsung tidak mrk pndang. Kita harus akui prkara ini! Selagi tidak kena batang hidung mereka, buat apa mereka nak ambik peduli smpai perlu pangkah UMNO? Itulah yg ada dlm fikiran mereka. Bagi mereka, isu Awang Adek luluskan judi bolasepak (fitnah yg dibawa oleh jentera mereka) adalah lebih besar dr isu Ladang Rakyat.

Kerana apa?? Sedangkan isu Ladang Rakyat ini sbenarnya 1 isu yg cukup BESAR yg merangkumi brbagai2 isu sampingan yg lain. ! 1 isu yg mlibatkan kecurian balak di ulu kelantan, 1 isu yg mlibatkan pengambilan tanah yg telah diterokai oleh rakyat di ulu Kelantan trmasuk org asli slama berpuluh2 tahun, 1 isu brkenaan pmbahagian komisyen kpd kroni2 dlm Krajaan PAS Kelantan, 1 isu yg mlibatkan pncemaran air di kawasan tadahan hujan di ulu Kelantan, 1 isu yg mlibatkan penggadaian TANAH REZAB MELAYU kpd taukeh Cina! tp kenapa isu Ladang Rakyat ini dipandang sepi oleh puak mereka?? kenapa tidak memberi kesan di dlm hati mereka? sedangkan ini adalah 1 prkara tentang kes jenayah terancang oleh kepimpinan PAS negeri Kelantan yg dketuai oleh seorang 'hulubalang sesat' yg di panggil TOK GURU oleh penyokong2 mereka.

Kenapa?? Kerana kita sdiri! Iye.. Kita sdiri yg tidak dpt berikan maklumat ini scara brkesan.. Kita tidak dpt menyentak jiwa mereka.. sedangkan kita btl2 ikhlas ingin menegakkan kbenaran trhadap kemungkaran, dan prmainan licik puak pimpinan "TOKGURU" ini.

BK akui ramai jentera kita yg btl2 komited mnyampaikan maklumat tntang LADANG RAKYAT ini kpd rakyat.. dan BK juga harus akui yg ramai lg jentera kita yg tidak dpt sebarkan maklumat tentang LADANG RAKYAT ini krn mereka sdiri tidak mndalami isu ini scara betul2 wlaupun brbagai fakta (bukan auta) telah dberi.. Dlm bab ini BK harus beri pujian kpd jentera PAKATAN krn wlaupun isu yg diutarakan adalah tipu smata2, tp mereka seiya sekata dlm menyebarkan dan mempertahankan isu itu shingga rakyat mnganggap isu itu adalah benar terjadi, cthnya sprti kes Najib-Altantuya.

Apa yg BK tulis di atas sbenarnya hanyalah luahan cubit2 syg kpd rkn2 pjuang dan juga sbenarnya adalah mukadimah kpd artikel kisah dan FAKTA tersembunyi Ladang Rakyat yg akan BK keluarkan scara brsiri nanti.. NANTIKAN KEMUNCULANNYA.... :)

UMNO SELAMANYA!!! 


No comments:

NIK AZIZ PERMAINKAN KALIMAH ALLAH!

Promote your blog!

Mana-mana yg berkenaan yg nak blog die di link kan dlm blog ni blh tinggalkan pesanan kat komen ek.. peace! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Koleksi Artikel