Wednesday, October 10, 2012

ROYALTI MINYAK. HUSAM BEKK PERLU JAWAB!


Wahai Nik Aziz dan Husam bekk.....ambo nak tanya 3 soalan jah....kena jawab dan jangan buat tak tahu..tolong jawab dalam ceramah PAS dan dihadapan orang-orang PAS dan rakyat Kelantan yang diperbodohkan oleh Pemimpin PAS.

1. Jangan asyik bertanya pasal royalti minyak sahaja..kita nak tanya dimana ustaz letak hasil-hasil balak selama ni yang di alibabakan kepada Cina?!

Selama 19 tahun memerintah pernahkah ustaz gunakan hasil ini untuk pembangunan Islam di kelantan? Kalo pernah, dimana buktinya? Tak payah tanya soal royalti minyak yang dok jauh beribu batu tp kita nak tanya soal balak yang ada hanya dok dalam negeri Kelantan.Tak payah tanya pasal royalti minyak yaang kita joinventure dangan Thailand tapi jawab soal balak yang menjadi hak mutlak rakyat kelantan.


Nak Soalan lagi?! ambo bui soalan..

-dimana dilabur hasil balak tersebut?
-Siapa sebenarnya tokeh-tokeh balak ni?
-yang ada kat tepi jalan kat JPJ Laloh tu yang beratur macam lori ikan siapa tuannya?
-siapakan yang pernah merasa hasil balak ni selama 22 tahun?
-pernahkan siap walau satu masjid kat mana-mana dengan guna hasil balak ni?

tu baru hok balak. xmasuk lagi cukai pasir, emas, bijih besi etc. guano? guano??!

Nak soalan lagi?! ambo bui soalan lg..

2. Kito masuk bab 'ladang rakyat' pulok..
-Berapa ekar tanah rakyat dirampas untuk tujuan ladang rakyat?
-Bisonyo ust berniaga, ladang rakyat tak laksana lagi tapi dividennya sudah dapat.. (Biso nipu bekali!)

Jangan dok asyik tanya orang...Jawab dulu...

3. Ada lagi nak tanya ni..dimana ust bawak pergi letak duit derma hasil ceramah tiap malam?orang Pas pun ramai tanya ambo...

-Ustaz buat gapo nge duit derma tu?
-berapa jumlah semuanya hasil derma sepanjang 22 tahun memerintah?
-ambo bunyi kalau ada Pas kawasan yang dah kurang duit maka perlu dibuat ceramah agar dapat kutip derma..
-Dengar cerita jumlah duit derma pada tiap ceramah ada peratusnya untuk penceramah? sebab tu PAS kerjanya hanya ceramah pastu kalau tak de modal gak mula la fitnah,caci,maki hamun dan lain-lain.

Tak tahu la apa nak jadi pada melayu Islam kat Kelantan...memang orang kuat PAS kat kampung nak pada Islam tapi Parti PAS itu sendiri tak nak pada Islam.

Kenapa ambo kata gitu? sebab kalau PAS ikut betul Dasar Islam kenapa masih ada lagi orang PAS yang bergaduh sesama Islam?! Sesama saudara?! Bercerai-berai?! Sembahyang 2 imam?! Sembelihan tak sah?! Tolong jawab soalan ambo..

Kenapa turut kehendak DAP?! Di mana slogan "Membangun Bersama Islam" dulu?! Sebab Karpal Singh suruh langkah mayat dulu maka slogan itu di buang.Semua ni pemimpin Pas kena tanggunjawab depan Allah.bukan orang UMNO je yang akan mengadap Allah, tapi orang PAS pun sama.. Jangan ingat sokong PAS je maka Allah tak akan soal mereka.

Ingat la wahai saudara ku... PAS adalah parti bukannya agama.. Nik Aziz bukan Maasum maka ada juga benda yang kita kena tegur. Dia pun ada dosa jugak..

Apa-apa pun Nik aziz dan Husam bekk perlu jawab soalan tadi di hadapan semua rakyat Kelantan..Kami nak dengar dan kami akan tunggu..

Jangan asyik tanya orang tapi bila kita tanya mereka buat senyap macam tak tahu apa-apa.. puii...

credit : Pok Kob


1 comment:

merbah desa sgt said...

sebab tulah slogannya MEMBANGUN BERSAMA ISLAM bukan MEMBANGON KERANA ISLAM.cuba kau bezakan perkataan antara BERSAMA dengan KERANA.kan jauh bezanya.

NIK AZIZ PERMAINKAN KALIMAH ALLAH!

Promote your blog!

Mana-mana yg berkenaan yg nak blog die di link kan dlm blog ni blh tinggalkan pesanan kat komen ek.. peace! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...