Thursday, April 18, 2013

'SAYA AKUI ILMU AGAMA SAYA TIDAK SETARAF NIK AZIZ..' - DATO' PA


Dato' Pa baru2 ini dalam pertemuan bersama Jentera BN dgn penuh rasa rendah diri mengakui yg ilmu agama dia tidak lah setaraf Nik Aziz. Tetapi dlm masa yg sama dia juga menegaskan yg dia bukanlah seorang yg 'jahil agama'. Kenyataan beliau ini adalah susulan dari kenyataan2 yg dikeluarkan oleh pemimpin2 PAS dalam siri ceramah mereka sejak kebelakangan ini yg selalu membandingkan ilmu agama beliau dgn Nik Aziz.

Beliau juga turut menyatakan bahawa utk menjadi seorang pemimpin tidak diwajibkan seseorang itu utk bergelar 'ulamak'. Byk aspek lain lg yg perlu dipertimbangkan utk menjadi seorang pemimpin seperti keupayaan mentadbir, kesihatan tubuh badan, adil, cekap dalam membuat keputusan dan tindakan, juga dalam aspek2 lain..


Dengan nada yg lembut die merayu kpd rakyat Kelantan agar dapat memberikan BN peluang utk mengurus tadbir negeri Kelantan ini dgn lebih baik.. "berilah kami peluang.."


Dalam majlis itu juga Dato' Pa lg sekali dgn nada sebak mempersoalkan tindakan sekelompok pemuda yg bernaung di bwh NGO ROYALTI yg membuat gimik menyebat patung yg ditampal wajahnya..


"isteri saya menangis mengenangkan bakti sy lbh 40 tahun kpd negara dibalas sebegini rupa.. ". 

Hurm.. pandangan peribadi BK.. ank2 muda ini telah dipesongkan fikiran mereka dlm jangkamasa yg amat panjang sehingga sanggup buat gimik seperti ini... mereka terlalu didedahkan dgn cerita2 buruk pimpinan UMNO sehinggakan mereka secara membabibuta membenci pimpinan UMNO khususnya Dato' Pa walau mereka tidak tahu siapa itu Dato' Pa, apa bakti Dato' Pa, mcmana sifat Dato' Pa... hurm...



Senarai penuh calon PAS Kelantan bg PRU13 boleh klik disini.

4 comments:

Anonymous said...

Sedihnya baca luahan To' Pa ni..Itulah realiti politik org Melayu..bukan is3 Tok Pa jahh menangis, ramai is3 pemimpin lain dah jenuh menangis apabila suami mereka dihina, dimalu, dibogel, difitnah oleh penyokong2 parti politik orang melayu...harap2 jgnlah ada org buat video Tok Pa pulak..nanti banjir rumah Tok Pa dengan air mata isteri.

kluangman said...

Buat jasa Dan bakti dlm ertikata "kerja" Dan sudah dibayar GAji Dan lain2 kemudahan termasuk menempatkan anak2 di posisi yg baik apalagi Dan apaperlu nak menangis sekadar patung ditibai.

Di penghujung, to pa nampak lembek

Xpas said...

Yg faham agama, sedikit bercakap, banyak beramal (berbuat kebaikan).
Yg merendah rendahkan dan suka mencela org lain, ingatlah, '...boleh jadi ('asa) yg dicela lebih baik dari yg mencela,..." Al Hujurat 11. Kata 'asa diterjemah sbg boleh jadi atau mungkin, ulama' tafsir pula menafsirkan bila Allah swt yg mengatakan 'asa, membawa makna pastilah, mk itu bermuhasabahlah.

Fatonah Rahim said...

@keluangman..

tok Pa manusia biasa.
ada hati dan perasaan.

Tak boleh dibayangkan manusia yg tk merasa apa2 bila dihina mcm tu.. :(

NIK AZIZ PERMAINKAN KALIMAH ALLAH!

Promote your blog!

Mana-mana yg berkenaan yg nak blog die di link kan dlm blog ni blh tinggalkan pesanan kat komen ek.. peace! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Koleksi Artikel