Tuesday, September 15, 2009

Gantung keling hina Dr. Mahathir, tindakan MIC tidak serius..

Cekati Tembaga menulis..

Hampir semua media petang ini telah menyiarkan tindakan Samy Vellu menggunakan kuasanya sebagai Presiden MIC dengan menggantung serta merta keahlian seorang perwakilan parti itu yang mengesyorkan kalungan selipar pada gambar bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, pada Perhimpunan Agung MIC, Sabtu lalu.

Tindakan ini terpaksa diambil oleh Samy Vellu ekoran bantahan hebat seluruh pelusuk negara terhadap keceluparan anak keling itu terhadap Dr. Mahathir. Samy Vellu berharap dengan tindakan itu, isu ini akan selesai. Eh nak selesai macam tu aje.. Banyak cantik muka kau!!

Apa dia ingat dengan gantung keahlian keling dari Ampang itu, maka bolehlah MIC tutup buku. Bukan nak minta maaf. Kalau minta maaf pun tak berbaloi, apa lagi dengan mahu tutup buku begitu saja.

Aku marah ni.. Aku peduli apa Samy Vellu gantung keahlian keling tu. Kalau Samy Vellu pecat dia pun aku tak rasa apa-apa.. jauh sekali nak berpuas hati.

Ini bukan hal kecil, bukan isu ahli-ahli persatuan macam budak-budak sekolah tu. Bila buat salah, kena bagi amaran, kemudian gantung atau pecat keahlian.

Ini perkara besar dan amat penting.

Kalau seorang negarawan sehebat Dr. Mahathir boleh diperlaku seperti itu, orang Melayu lain macam hampas ajelah kat keling tu. Pemimpin bertaraf dunia seperti Dr. Mahathir, kuku jari kelingking dia pun lebih banyak jasanya kalau nak banding dengan kepala keling yang keling Ampang tu nak ampu tu.

Aku nak tanya keling Ampang tu, dia tak sekolah ke? Kalau sekolah takkan kepala hotak tak ada. Suka-suka dia cerca pemimpin Melayu. Suka-suka mak bapak dia aje main maki-maki pemimpin Islam.

Inilah jenis generasi keturunan pendatang yang tidak tahu kenang budi. Orang dah bagi kerakyatan pada kaum dia sekaligus dengan dia anak-beranak, bukan nak ucap terima kasih tapi siap maki lagi. Dia ingat ni negara India ke? Ini Malaysialah.

Malaysia ni negara yang ada tuan, bukan tanah hutan yang tiada pemilik.
Malaysia negara yang ada penduduk asal, bukan padang pasir yang tiada hidupan.
Malaysia ini negara berdaulat, bukan negara tempat pencacai seperti dia..

Kalau tidak mahu jadi rakyat Malaysia lagi, keluarlah ke tempat yang engkau idamkan itu. Tidak layak jadi seorang warga, yang kerjanya mencerca dan menghina kedaulatan negara sendiri.

Kami orang Melayu penduduk pribumi tidak pernah kedekut untuk kongsi kekayaan tanah ini tapi bila orang luar datang menggugat harta benda kami, kami pasti akan bangkit pertahankan maruah kami.

Raja Melayu adalah tuan kami..
Islam adalah agama kami..
Tanah ini harta kami..
Adat Melayu resam kami..
Bahasa Melayu kedaulatan kami..
Dr Mahathir adalah pemimpin kami..
Semuanya adalah MARUAH kami.

Sesiapa yang mengusik perkara-perkara ini, maknanya dia mencabar MARUAH kami.. dan kami tidak akan berkompromi dalam pertahankan MARUAH kami.. kami akan pertahankannya.. dengan apa cara sekali pun.
.

2 comments:

missH~ said...

i love my country so much! dis post is exactly as wat i fell.thanx to mr blogger~

missH~ said...

*as wat i feel.maaf typo~

NIK AZIZ PERMAINKAN KALIMAH ALLAH!

Promote your blog!

Mana-mana yg berkenaan yg nak blog die di link kan dlm blog ni blh tinggalkan pesanan kat komen ek.. peace! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...