Friday, August 7, 2009

Tahniah Khalid Ibrahim, Arak bebas diniagakan di mana-mana sahaja di Selangor..

Cekati Tembaga menulis..

Hari ini selepas mesyuarat majlis ekonomi negeri di Shah Alam, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor menegaskan bahawa tiada pengharaman penjualan alkohol di negeri itu tetapi penjual harus mengamalkan "kawalan diri".

Maknanya kerajaan gabungan PKR+DAP+PAS Selangor membenarkan ARAK diniagakan di mana-mana tempat pun di Selangor. Maknanya juga, di kawasan majoriti orang Islam pun ARAK tidak akan disekat dari jualan.

Wah hebat sekali Selangor sekarang pada zaman gabungan 3 parti ni, ARAK pun berleluasa.

Jadi secara automatik apa yang dilaungkan oleh Pesuruhjaya PAS negeri Datuk Dr Hasan Ali, yang juga Exco Hal Ehwal Islam Selangor, mendesak pengharaman menyeluruh jualan arak di kawasan berpenduduk majoriti Islam hanya buat kering air liur sahaja.

Kita bersangka baik terhadap desakan Dr Hassan Ali itu, moga-moga beliau ikhlas sekurang-kurangnya atas sifat seorang Exco yang menjaga agama Islam di Selangor. Tetapi kita nak tahu reaksi beliau atas keputusan Khalid Ibrahim itu.

Apakah Dr Hassan Ali akan terima begitu sahaja atau adakah sekarang beliau sedang menyiapkan alasan apabila ditanya wartawan nanti?

Lebih penting dari itu, adakah rakyat Selangor yang berbangsa Melayu dan beragama Islam akan akur dengan keputusan kerajaan yang mereka pilih itu?

Suka juga untuk mendengar komen Nik Aziz tentang hal ini.. cuma harap-harap bukan komen selamatkan diri lah... "Saya tak campur, itu urusan Selangor"...

Apa macam Tok Guru..
.

No comments:

NIK AZIZ PERMAINKAN KALIMAH ALLAH!

Promote your blog!

Mana-mana yg berkenaan yg nak blog die di link kan dlm blog ni blh tinggalkan pesanan kat komen ek.. peace! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...