Sunday, November 15, 2009

Bai'ah Talak 3 - Pas jangan dolak dalik

Cekati Tembaga menulis..

Nampaknya Isu Bai'ah Talak 3 telah menjerut ketat leher parti itu sehingga kenyataan yang dikeluarkan pimpinannya semakin celaru dan tidak berpijak pada kenyataan.

Kalau mahu menutup isu ini pun seharusnya pimpinan Pas mengaku sahaja ianya pernah berlaku, mengakui ianya tidak wajar berlaku, seterusnya mohon maaf pada seluruh rakyat kerana membuatkan seluruh negara tertanya-tanya dan juga pada isteri-isteri calon-calon Pas yang diperjudikan rumahtangga mereka. Pas juga wajar memberi jaminan Bai'ah seperti ini tidak akan berlaku pada masa akan datang.

Kita amat berterima kasih pada Blogger seperti Mahaguru58 yang mendedahkan bukti di sebalik kewujudan Bai'ah ini sehingga ianya menjadikan kepala pemimpin-pemimpin parti itu kian berserabut.

Sebelum ini memang wujud khabar angin berlakunya Bai'ah seperti ini di Kelantan di hadapan Nik Aziz sendiri, pada ketika telor Pas berada di hujung tanduk. Khabarnya ketika itu semua wakil rakyat Pas dipanggil ke JKR 10 (kediaman rasmi Nik Aziz) dan dikehendaki berikrar tidak akan meninggalkan parti itu bagi memastikan Kerajaan Pas Kelantan tidak rebah. Walau bagaimanapun Bai'ah ini disimpan erat semua wakil rakyat Pas pada masa tu.

Tetapi kali ini Bai'ah talak 3 sudah tidak menjadi rahsia lagi.

Memang tidak ada kemusykilan lagi Bai'ah ini wujud terutama di Selangor sebagaimana diakui sendiri oleh Khalid Samad, Ahli parlimen Shah Alam.

Bai'ah yang menggunapakai skrip yang sama juga wujud di Perak dan di Kelantan. Tapi ini dinafikan sekeras-kerasnya oleh Nik Aziz Nik Mat. Nik Aziz kata bukan setakat tidak pernah berlaku di Kelantan, malah dia sendiri tidak pernah mendengarnya.

Sebagai Mursyidul Am Pas pastinya apabila dia mendakwa tidak tahu menahu kewujudan Bai'ah Talak 3 dalam parti itu adalah kenyataan yang membohong, munafik tahap dewa.

Di Perak, ia telah diakui sendiri oleh wakil rakyat Pas YB Ramli Tusin, ADUN kawasan Gunung Semanggol, Perak pada ceramah sempena Pilihanraya Kecil Bukit Gantang pada 1 April 2009. Ini disebutnya dalam ceramah, bukan April Fool ni. Cuba tuan-tuan tengok klip di bawah.

video

Dalam klip ni dengan jelas dia kata calon-calon wakil rakyat Pas di Perak telah berBai'ah tidak akan belot pada perjuangan Pas dengan Takliq akan gugur Talak 3 jika meninggalkan parti itu. Bukankah ini menunjukkan Bai'ah Talak 3 memang wujud. dan terbukti.

Di Perak lafaz Bai'ah ini dibaca secara seorang demi seorang di depan Ustaz Ahmad Awang, Pesuruhjaya Pas negeri itu. Menurut Ahmad Awang, dengan Bai'ah itu, tidak akan ada seorang pun wakil rakyat Pas akan sanggup keluar parti itu walaupun ditawarkan habuan sebanyak RM 5 juta. Begitu sekali ia boleh mengikat wakil rakyat Pas.

Tuan-tuan boleh membacanya di sini.






















Menurut Ahmad Awang lagi lafaz Bai'ah di Perak adalah SAMA SEPERTI DIGUNAKAN DI KELANTAN. Maknanya di Kelantan juga mengamalkan Bai'ah Takliq Talak 3.

Bukankah ini secara tidak langsung menunjukkan Nik Aziz bohong apabila menfikan Bai'ah seperti itu berlaku di Kelantan.
.
Kenapa Nik Aziz berbohong! Bukankah bohong adalah salah satu daripada ciri orang munafik.
.

1 comment:

YANG GAMBI said...

Salam BK, inilah yang dikatakan PAS kesetiaan wakil-wakil rakyat mereka.... apa tak setianya kalau ini syarat bai'ah yang dibuat, bagaimana kaum wanitanya menjadi sasaran kerana nafsu kepimpinan PAS........

NIK AZIZ PERMAINKAN KALIMAH ALLAH!

Promote your blog!

Mana-mana yg berkenaan yg nak blog die di link kan dlm blog ni blh tinggalkan pesanan kat komen ek.. peace! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...