Sunday, January 10, 2010

Hadiah tahun baru Pas kepada Rakyat Pasir Mas...

Cekati Tembaga menulis..

Di bandar Pasir Mas, sempena tahun baru 2010 kerajaan Pas Kelantan memberikan 1 lagi hadiah bermakna kepada seluruh rakyat di daerah ini dengan meng'gazet'kan 2 lagi kawasan baru tempat letak kenderaan bermeter.

2 kawasan lapang berhampiran pasar yang sebelum ini orang ramai bebas meletak kenderaan secara percuma, kini berubah status menjadi kawasan parking bermeter. Sesiapa yang meletakkan kenderaan dengan tidak mengisi tabung meter, awas surat saman akan terselit di wiper kereta anda!

Di kawasan parking bawah pohom jati sebelah Pasar Pagi, atau lebih dikenali sebagai 'pasar mundok' kini tercacak meter-meter parking yang baru minggu lepas dipasang. Kalau sebelum ini kawasan ini akan penuh dengan kereta-kereta orang ramai yang mahu ke pasar berkenaan, kini ruang meletak kenderaan menjadi semakin terhad kerana palang besi turut dipasang untuk menghadkan jumlah kenderaan.

Pemasangan meter parking ini ternyata menyusahkan orang ramai yang mahu ke pasar kerana selain kawasan parking ini, mereka terpaksa berjalan kaki jauh untuk meletak kenderaan.

Kawasan parking pasar mundok ini sememangnya menjadi tumpuan utama untuk orang ramai meletak kenderaan untuk mendapatkan keperluan di pasar.

Di samping pasar mundok, 1 lagi kawasan lapang yang menjadi sasaran kerajaan Pas memasang meter parking adalah di hadapan bangunan Nik Azam, berhadapan dengan pasar besar Pasir Mas.

Kita boleh lihat gambar di atas palang yang menghalang kenderaan masuk rapat ke bangunan dipasang untuk tujuan memisahkan ruang parking. Dengan pemasangan palang ini, kalau sebelum ini dua atau riga buah kereta boleh diletak sebaris, kini hanya 1 kereta boleh diletakkan.

Ia hanya menyebabkan ruang letak kenderaan yang sedia terhad menjadi semakin terbatas.

Sehingga petang semalam, meter parking masih belum dipasang, tetapi tiang meter sudah lebih seminggu diletakkan. Ramai penduduk merungut dengan masalah baru ini.

Sudah la ruang parking terhad, kini ditambah dengan pemasangan meter parking pula.


Tindakan kerajaan Pas melalui Majlis Daerah Pasir Mas (MDPM) memasang meter parking ternyata tidak prihatin terhadap rakyat dan dengan sendirinya menidakkan manifesto pilihanraya Pas 1990 yang berikrar tidak akan melaksanakan parking bermeter di negeri ini.

Apakah kerajaan Pas sudah ketandusan sumber sehingga habis segenap penjuru ruang yang ada akan dipasang meter parking?

Belum puaskah Pas menggadai segala harta pusaka BN dulu sehinggakan kini giat memerah keringat rakyat Kelantan pula?

Inilah nasib berada di bawah pemerintahan Pas, di saat negeri dilanda dihimpit kemerosotan ekonomi, kerajaan Pas pula menambah sengsara rakyatnya.
.

1 comment:

eXception said...

huk aloh... bapok tok sei nok beghenti lagi... bapok ngidam jadi PM...

(he he he he... man hentam je laa...)

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

NIK AZIZ PERMAINKAN KALIMAH ALLAH!

Promote your blog!

Mana-mana yg berkenaan yg nak blog die di link kan dlm blog ni blh tinggalkan pesanan kat komen ek.. peace! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Koleksi Artikel